HTML

Akula túra

Friss topikok

• Akulatura: Tisztelt Sydney! A St Pétervár Murmanszk közötti M18 as főút az Orosz viszonyokhoz képest jónak m... (2014.01.20. 15:50) Murmanszk, sugárzunk a boldogságtól
  • Kitalátor (másként) gondolkodó: Tanulság? Ha valaki ki akar lépni az EU-ból (mármint határátkelőn) akkor macskaszőrrel kell kitöm... (2013.05.06. 08:00) Határtortúra

Címkék

Archívum

2013.05.19. 11:50 Rizsaxx

Trondheim felé - május 17.

Reggel 17 fok, 7 órakor izzadunk a buszban mint k***. Ablakot kell nyitni, ami több szempontot figyelembe véve igen áldásos hatással van a bent alvókra...

7xdqGUZ5xN-NvQo9qtJ5bXepR5d7V8L3kMejC0KoIBQ,ioSExQSArJsJLdsGcqGrSztOwJXZaMRbMfHI6K7bzpg.jpg

Mo i Rana szintén új város, semmi izgalom, egy szép szobor a fjord vizében. Tovább délnek! A következő cél a Lakfoss vízesés. Az úttól párszáz méterre hatalmas víztömeg, gyönyörű. A napsütésben úgy döntünk itt ebédelünk. A panoráma étterem a vízeséssel szembeni pad, a menü „szalonnás-kolbászos-hagymás-tojás“. A vízesés felett van egy étterem és ajándékbolt, ahol az ablakokból van a legjobb kilátás, de nekünk jó a mi kis camping szettel készített meleg ételünk - így 4 nap után.

75_gjE3ACvgA-eNqc0MvrbPX_Z1TDqSt7MS9ZtQQYHY,-StAo4Ay2zVfLjEliYnJdthKjuZ6kQ5IfP3zpqSShJA.jpg

A délnek vezető út, már nem a tengerparton, hanem a hegyek között vezet az első nagyvárosba. Útközben a szikrázó napsütésben rengeteg vízesés egymás hegyén-hátán, a hegyekről olvadó hó ebben a jó időben megduzzasztja mindet.

A nagyobb városokban mindenki ünnepel, Norvégiában május 17. (kérdéseink alapján) a mi március 15.-ünknek felel meg: mindenki kokárdával, zászlókkal sétál népviseletben, zenekar, majális. A genetikailag túlpigmentált egyedek lufit és más magasan kvalifikált bóvlikat próbálnak elsózni a sétáló tömegre. Minden nagyobb településen ágyúlövésekkel jelzik az ünnep kezdetét, és nyakig érő szeméttel, részeg vikingekkel, eső-kelő fiatalokkal a végét.

Észak-Norvégia vége

Egy nagy út felett átívelő tábla jelzi, hogy elhagytuk az észak-norvég területet, és beértünk középföldére, ahol már egyre több troll lakik. A shoppok tele vannak a gnómforma fa figurákkal, akik a legenda szerint az erdőkben élnek.

A rendszer hirtelen megváltozik, szántóföldek, lovak, kecskék, zöld fű jelenik meg a zuzmók helyett. Ha nem látnám a házakat, azt hinném az Alpokban kocsikázom. Az út nem sokkal jobb, és rengeteg alagút vezet át a nagyobb hegyeken, de mi pihenés nélkül száguldunk kiszemelt városunk felé.

A város előtt több helyen figyelemfelhívó táblák, hogy fizetős az autópálya, de kapuk sehol, matrica se kiírva - nem értjük. Az egyik táblán aztán megleljük a megoldást: itt a rendszám alapján működik a rendszer, vagy regisztrálni kell, és a bankkártyáról automatikusan vonják a díjakat, vagy küldenek csekket később a címedre - mi ez utóbbit választjuk, hátha nem ér ide! Nincs bírság ha nem regisztrálsz, csak ha küldik a csekket és nem fizetsz! Nem vészesen drága 40 NOK 1600 Ft. Kb. 50 km az első szakaszon, de az út semmivel se jobb, néha 2x2 sávos, de leginkább 1 oda, egy vissza, csak középen el van kerítve. Szóval nem az a tipikus német highway.

Trondheim

Az első nagyobb város ami nagyon tetszett nekünk! Történelem a útikönyvekben (itt már van)!  Királyi város 1000 éves történelemmel. Szent Olaf király itt uralkodott és lett eltemetve a Dómban. Mi az ünnep napján este érkezünk, a belváros lezárva, mindenhol a buli maradványai, de a város nagyon bejön mindegyikőnknek! A városon átfolyó Nid folyó mellett cölöpökön álló házak, hatalmas gyönyörű gótikus dóm, erőd, fából készült királyi nyári palota, szóval van látnivaló gazdagon! Az éttermek, parkok tele emberekkel, mindenki örül a 20 fokos melegnek. Turistát nem nagyon láttunk, és többen szóba elegyednek velünk, ahogy látják nálunk a fényképezőt, útikönyvet - s nagyon örülnek a magyaroknak. Végre egy jót városnéztünk!

Itt még indulás előtt lesz ami lesz alapon, azt gondoltam iszom egy sört a barátaimmal ebben a szép városban, igazán megér ennyit (4000 Ft/korsó), de ha már ezt sem tehetjük meg, akkor minek jöttünk el?

Kisöndörödve a városból egy pihenő helyen vacsora, alvás.

VWpnGP38HWXu1b5AnVxN_yL_eDPySnfjf7Jr8YWv59Q,HXGEx1wVTjo-Exyi1e8tyBFkzjrzWB3S4mSGgXwV694.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.