HTML

Akula túra

Friss topikok

• Akulatura: Tisztelt Sydney! A St Pétervár Murmanszk közötti M18 as főút az Orosz viszonyokhoz képest jónak m... (2014.01.20. 15:50) Murmanszk, sugárzunk a boldogságtól
  • Kitalátor (másként) gondolkodó: Tanulság? Ha valaki ki akar lépni az EU-ból (mármint határátkelőn) akkor macskaszőrrel kell kitöm... (2013.05.06. 08:00) Határtortúra

Címkék

Archívum

2013.05.17. 11:24 Rizsaxx

Irány Dél! - május 15.

Reggel 8 körül ébredés. Az előző este volt hogy fáztunk, pedig bennünk volt a fagyálló, de a hideg szél átjutott a nyílászárókon át a hálózsákokba. Összeszedtük magunkat, elbúcsúztunk a zord barátunktól és megindultunk lefelé.

Az út egy darabig ugyanaz volt mint fel: meredek hágók, sziklaalagutak és még egy érdekes dolog, a Nordkapp-ról, ami tulajdonképpen egy szigeten van, de az okos norvégok összekötötték egy alagúttal, és így már kocsizható. A tenger alatti alagút 7 km hosszú, de előtte és utána is van jópár hosszabb sziklaalagút amiért nem kellett fizetni (de ez lehet a szezonon kívüli állapot miatt).

jzyNXEnoiTim3M4XFj0PyeCyhvfuHuLCCYPh2jp5T7s,VfQPz-FgRgupQQzIHjnnpSZr4cRO2ss3FLO5hdhD0vw.jpg

A rénszarvasok között suhanva elmentünk - ha már itt vagyunk - Hammerfest városába, ami a világ legészakibb városa, egyben világörökségi pont is. Átlaghőmérséklet 2 fok. Kicsi norvég település, egy templom, kikötő, kávézó. Furcsaság: sok fekete és ázsiai nép flangál tétlenül a városközpontban. Valahogy nem ide illő…

Visszatérve az E6 főútra Alta város következett. A város belseje modern, kicsit talán nekünk túlságosan is. A Baptista templomot látogattuk meg, ami szintén nagyon ultramodern külsővel és belsővel rendelkezik. Az ajtóban álló néni fél órán át prédikált nekünk és térített, elmesélve a templom építését, a magyarországi nyaralását és még most is mesélne, ha el nem futottunk volna - hogy indul a buszunk...

9zo4_dmGukMssihyLclrBiAYDWh5E-EP3LIx3Khix-g,4Zpqhij5G8uvNKDYYNXFazhx0dzwPlOrfWUlkYO-WC8.jpg

A norvég útikönyvünkben találtunk egy múzeumot, ami UNESCO plecsivel rendelkezik, az Alta múzeum. Ez egy szép, modern múzeum, 90 NOK - 3600 Ft a belépő. Belül fotók az itt élő őslakósokról, és egy másik bemutató az itteni életről évezredes lépésekkel visszafelé a számi nép életéről. Ők az őslakók. A szabadtéri kiállítás egy 2-6000 éves sziklarajz gyűjtemény, 1-1,5 óra séta. Jólesett és érdekes is volt. Tovább délre!

UkniL6LvWf2w0-UIi868r_QIMF0Y81wXvgCkSp2Fnnk,DfeW88A_3djehfZ8p9v6fxYc_PRrYewVKGQlOS6VRL4.jpg

Első Norvég tankolás: tele tank 41.000 Ft, jajj! Ezt Oroszországban megúsztuk 15.000-ből. Megvacsoráztunk egy klasszikus norvég megállóban, ahol padok, kuka, WC, minden van, amit egy kempingező akar! Ezek a pihenők 1-2 km-re vannak egymástól a szebb helyeken. Kotyogós kávé, szalonna, kenyér... A hungarise turiszt vecserál!

Tovább billegtünk a nappali éjszakában, okosan betartva a sebesség határokat (a büntetés horror, és könnyen sittre viszik az embert, ha nagyon sérti a limitet!). Sok automata traffipax van, de rendőrrel is találkoztunk az éjszaka. 2 órányira Narvik várostól, egy parkolóban véget vetettünk az éjszakai vonatozásnak.

U9xZ1KAzQObgru4h5mUep8sOH2f5G9eIdu9KgrNt2s4,tb7RCTLiM3DpVBSDbfkGaKIXX-zrnqQe-2mSD76RhKI.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.