HTML

Akula túra

Friss topikok

• Akulatura: Tisztelt Sydney! A St Pétervár Murmanszk közötti M18 as főút az Orosz viszonyokhoz képest jónak m... (2014.01.20. 15:50) Murmanszk, sugárzunk a boldogságtól
  • Kitalátor (másként) gondolkodó: Tanulság? Ha valaki ki akar lépni az EU-ból (mármint határátkelőn) akkor macskaszőrrel kell kitöm... (2013.05.06. 08:00) Határtortúra

Címkék

Archívum

2013.05.21. 08:53 Rizsaxx

Lavinában állva - 05.18.

Reggel szép időben ébredtünk a pihenőhelyen, ahol mint kiderült, nem szabad kempingezni. Ki is van írva minden nyelven - erre érdemes figyelni - mert bünti lehet érte, több mint a sátorpénz a kijelölt helyen, amiből nagyon sok van. Az árakat nem tudjuk, de majd  megnézem.

a_SKO7llx7CYBVWJnGZq64yl2IjtnqBWfswCnBJv9PA,c3lkq5mg77sn8zUu0ZKN8SlJwj2XHflE1rB1XDOF-Kg.jpg

A térképre nézve láttam, hogy nagy hágók és hegyek-völgyek következnek, de már a főútról letérve szembesültünk vele, hogy nem lesz egyszerű a következő szakasz. Egy még keskenyebb út, rengeteg kanyar, 1000 méteres hágók, de a tűző napsütésben élveztem a kanyargást és a hegyekben a gyönyörű időt. Több helyen megálltunk és fotóztunk, aztán egyszer csak…

Az előttünk átívelő hídon át leszakadó lavinát figyelhettünk meg. Eltorlaszolta az utat, leszakította a szalagkorlátot és a híd alatti rést betömte hóval. Így a víz mindenhol folyik - kivéve a híd alatt... Stop. Egyre többen állunk, senki nem tud semmit. A kerülőút 300 km. Az idő szép, napozunk és várjuk a felmentő sereget. A sereg egy homlokrakodó formájában egy óra múlva megérkezett.

Fejvakarás után a mi oldalunkról kimarkolt egy-két köbmétert, és így a víz egy része elkezdett felénk hömpölyögni jó 20 cm magasan - épphogy be tudtunk ugrani a kocsiba. A markolót leállítva bemászott a hókupac közepére és elég csúnyán nézett lefelé, majd a lavina másik irányába távozott.

Közben a nép gyülekezett, jöttek az osztrák fiatalok, akikkel bandáztunk, de semmi infót nem kaptunk, hogy mi lészen a hókupaccal. A ragyogó napsütésben az emberek kifeküdtek a pokrócaikra a kocsik tetejére, nem igazán idegeskedtek hogy hogyan tovább. A másik oldalról is megérkezvén egy veterán korú sárga gépezet, ott is harapott egy-kettőt a hóba, majd megállította a járművet, visszajött hozzánk és a közben megérkező sárga teherautós útkaparó cég embereihez, majd fejcsóválva nézegették a túloldalon megrepedt hidat.

A mellettünk parkoló idősebb norvég bácsi jött hozzánk és szólt, hogy a döntés: lezárás! Vissza kell menni, megrepedt a híd a túlsó oldalon, nem biztonságos, nem lehet letakarítani és átmenni sem lehet ma már biztosan, de lehet holnap se...

Nagy örömmel nekiindultunk vissza a hágóról lefelé az első városig. Ott találtunk egy kerülőutat, ami szintén hágó, de ez egy alsóbbrendű út, így legalább izgalmasabb kicsit. Egy szűk úton kezdtük újra a déli irányú átkelést. Hatalmas élmény volt a közel 1000 méter magasban lévő hágón kacskaringózni a 20 fokban, befagyott tavak, szűk alagutak, kis menedékházak között következő célunk, Bergen városa felé.

A hegyeket elhagyva kiérkeztünk a tengerhez közeli részhez, ahol így 2 komp átkelésére volt szükség hogy eljussunk a városba. Már több alkalommal volt szerencsénk kompolni. Nagyon egyszerűen és gyorsan lehet haladni (mivel más lehetőség nincs mindenki ezzel jár).

oVQnWX14pEWi3oA8NqmqqK3Bm6g9Q6xdpR8_cTH5zcs,36BZ4Ys1Rnd3cAWrJ7zDsAG6TjGJ7emlUDairbL90ds.jpg

Nagy, kétszintes kompok járnak, rengeteg autó befér. Szépen sorban állnak, nincs tolakodás, a jegyet a felszálláskor kell fizetni (jó a bankkártya) aztán a kompon, kiszállva a kocsiból van bár - habár sör nincs... A 20 km-ért kb. 10.000 Ft 3 fő és a kocsi, ezt nem érzem túl soknak. Késő estig járnak szinte minden vonalon, alig kellett várnunk eddig. Éjjel aztán az út szélén kinyitottuk a Voyager Hotelt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.