HTML

Akula túra

Friss topikok

• Akulatura: Tisztelt Sydney! A St Pétervár Murmanszk közötti M18 as főút az Orosz viszonyokhoz képest jónak m... (2014.01.20. 15:50) Murmanszk, sugárzunk a boldogságtól
  • Kitalátor (másként) gondolkodó: Tanulság? Ha valaki ki akar lépni az EU-ból (mármint határátkelőn) akkor macskaszőrrel kell kitöm... (2013.05.06. 08:00) Határtortúra

Címkék

Archívum

2013.05.06. 20:16 Rizsaxx

Észtnél vagyunk! - május 5. - vasárnap

A rigai reggeli rágás után délután még csavarogtunk a városban kicsit, de kivetni valót így sem találtunk benne. A szép időre való tekintettel úgy döntöttünk, elindulunk Észtország felé, és - jutunk ameddig jutunk alapon - billegünk kisbuszunk bőrülésében jó másnaposan (Zoli mondjuk nem mert még reggel visszasüllyedt a tegnapi delíriumba, és jól érzi magát). A vezetés örömteli élménye így nekem maradt.

iFxkQ31NWFhNSZFqCwp0XWmV0Y4XleK-nEikiwFtYdg,Hs9vERUPZKNZ8uz5EWmRcIkUsqVG2hn3Dpal-nLob9A.jpg

Észtnél vagyunk!

A legészakibb Balti államba érve konstatálnom kellett, hogy ők vannak a legjobb gazdasági helyzetben. Minden szép, az utak rendben, a faluk rendezettek. Ez ugyan csak az én személyes véleményem, de a sorrend talán Lettország, Litvánia, Észtország - eddigi látogatásaim alapján. Ugyan az észteknél még csak először utazom, de meggyőztek! A nyelv és az írás nagyon hasonlít a finnekéhez, és talán a rend és fegyelem is a skandináv módi szerint van.

Az országot délről északra átautózzuk. Ugyan nem autópálya, de kiváló minőségű, két sávos út, szinte zéró forgalom. Én fáradtan nyomom a gázt (vagy a tempomat gombját). Elszántam magam, hogy felmegyünk Tallin közelébe és valahol a Finn-öböl partján keresünk egy tengerparti lakhelyet.

Szépen ment minden, az utolsó kis városban bevásároltunk: füstölt hal, kaviár, fekete kenyér (nagyon finom!), tojás…

Vhw2O-r5EeMpGUhKUe8-AfRSueif-J4Q2O1tbxQ_m20,a10cJYRiSXErrEXsV8ri3VZajMrI2peZT3uKJJZmm1M.jpg

Tallintól 30 km-re nyugatra egy kis öbölben gyönyörű parti területet foglaltunk el 20 méterre a hatalmas hullámoktól, ugyanis üvöltő szél fújt, amit a kiteboardosok nagyon szerettek. Sokan űzik ezt a sportot itt. Egy papírsárkányhoz hasonló eszközzel mennek, amit két kézzel fogva irányítanak, és egy wakeboard (vizisnowboard) deszkával húzatják magukat a vízen. Egy nagyobb hullámról akár 20-30 métereket is repülnek!

ayt2PfZCCKYcZaZWQ6cGZE-b7qe4hCy4JH-2YxQ7HiA,rQ9TyVz3WPF7desXpLUolbYXlPhz4gCRLsHLJwTE9s4.jpg

Mi ma a sporttevékenységet hanyagolva, megvacsoráztunk és a busz ablakából megnéztük a naplementét. Kb. este 10-kor történik mindez, itt már több mint 2000 km-re kis hazánktól északra. A nap eltűnése után is nappali világos volt, de mit sem számított ez nekünk, horkoltunk szépen.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.