HTML

Akula túra

Friss topikok

• Akulatura: Tisztelt Sydney! A St Pétervár Murmanszk közötti M18 as főút az Orosz viszonyokhoz képest jónak m... (2014.01.20. 15:50) Murmanszk, sugárzunk a boldogságtól
  • Kitalátor (másként) gondolkodó: Tanulság? Ha valaki ki akar lépni az EU-ból (mármint határátkelőn) akkor macskaszőrrel kell kitöm... (2013.05.06. 08:00) Határtortúra

Címkék

Archívum

2013.05.14. 10:23 Rizsaxx

Az örök világosság birodalmában

Három hős vitézünk, megérbredvén menekülni kezdett a nagy Karelia asszony fogságából, erdei ösvényeken, úttalan utakon száguldottak. Hű vasparipájuk után csak az út porzott volna, ha nem szakad az eső. Gyönyörű madarak, tavak és patakok segítették szökésüket, hogy eljussanak az örök fény birodalmába, túl az északi sarkkörön a fehér medvék világába!

Visszatérve a M18 Szentpétervár-Murmansk autópályára, átléptük az északi sarkkört, amit se tábla se faék, se semmi nem jelzett, pedig egy érdekes határ amit a magunkfajta földi halandó ritkán tud átlépni. Innen kezdődik az örök nappal és örök éjjel ország, itt a nyári időszakban 24 órán át világos van, és télen egész nap sötét. A növényzet hirtelen megváltozik, kietlen pusztaság lesz a táj.

A sarkkör átlépését kollektíven pálinkával ünnepeltük, és ha már homár, a következő Fehér Tengeri fürdőzésünket is a sarkkörön túl terveztük megtenni! Beloje More faluban, ami a oroszul a Fehér Tenger nevét viseli, gondoltuk menni fog a strandolás, de sajnos a parti részek mindenhol lezárva. Ahol ugyan behajtani tilos táblák ellenére leérkeztünk egy szép partszakaszra, ott meg egy biztonsági őr és kutyája akadályozta meg perverz tevékenységünket. Új fürdőhelynek Kandalaksa várost néztük ki, ami egy koszos, Poszt-szovjet koszfészek. Nem is leltünk semmit, de tovább haladva a tenger északi részén megleltük álmaink plázsát!

2 fok, de legalább plusz, eső, jégtáblák - ideális strandidő! A szép homokos parton (némi szeméttel tűzdelve), felkészülünk a buszban és felkérjük Oleget hogy dokumentáljon. Egy szimpatikus jégtábla mellett osonunk be a sós vízbe, ami már nem volt annyira gyötrelmes mint az előzőek, mondhatni már élveztük! Visszatérve a civilizációba, a szakadék városban leltünk egy messze kimagasló kvalitású éttermet. Ilyet már tapasztaltunk, de érthetetlen…

A belépéskor manager fogad, ruhatár, szépen felterített asztal, minőségi eszközök, tisztaság, több pincér, kidobó ember, (ugyan nem vágott a hely profiljába, de egy diszkó sarok is van ahol DJ keveri a zenét), és hát amiért bejöttünk – wifi, azaz drótnélküli internet! Kávét kértünk, aztán sört, mert Zoli nem iszik vizet mióta elindultunk és nem akarta megsérteni drága jó szervezetét így félúton.

Oroszországban minden nagyjából a mi árainkon van (benzint kivéve (200 Ft/liter), de minden jobb helyen akár tripla vagy magasabb árakkal is dolgozhatnak, függetlenül attól, hogy épp egy világ vége panelrengeteg közepén vagyunk.

Az irodai munka után irány Murmanszk, a nagy északi kikötőváros, ahol a Golf áramlat miatt mindig mediterrán időjárás van: banán, kiwi és mangóligetek virágoznak – oké, persze hogy nem, de legalább a víz soha nem fagy be, azaz a kikötők egész évben jégmentesek! Fontos tengeri bázis a 300.000-es lakosú orosz város, nem mondható történelminek mert a 1900-as években épült a panelrengeteg. Híres vasútvonal köti össze Szentpétervárral, melyen át a hatalmas kikötőkbe érkező árut dél felé és Moszkva irányába szállítják. Egy szemetes parkolóban sikerült nyugovóra térnünk, de kicsit nehéz volt kezelni hogy éjfél után még mindi olvasni tudtunk a világosságban, de kicsi sör+vodka átsegített minket a álom birodalmába!

Házas élet (bonus track)

A buszban jelenleg három megtermett férfiember próbál kényelmesen megférni egymás mellett kb. 1,5 méter szélesen, ugyan a hálózsák miatt nincs nagy mozgási lehetőség, de:

- senki nem horkol :) (én csak , ha fáradt vagyok...:)

- senki nem szellent, mert ugye azt nem illik...

- fürdünk minden nap szépen...

És most már tudom milyen lefeküdni egy egész nap sört vedelő, dohányzó ember mellé aki füstöl halat és vöröshagymát zabált vacsorára....

Amire még figyelni kell:

A buszt alvás előtt átalakítjuk hotellé, hátsó ülést lehajtjuk, jobb első ülést ledöntjük, bal elsőt előre húzzuk, fa lapokat beigazítjuk, szivacsot kiterítjük, közben minden szükséges eszközt a vezető ülésre pakolunk. A lefekvés csak szigorú sorrendben történhet, tehát a bal oldalon alvó kezdi (az vagyok én) jobb elsőre beülés, vetkőzés, hátramászás, stabilizációs program, következő, és így tovább, nagyon ügyelve arra , hogy egy félrediagnosztizált vizelési ingerrel minkét társat alaposan megsz*patjuk....

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.